Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Půdorysně zakřivená oblouková lávka pro pěší
Trenz, Jan ; Romportl, Tomáš (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Náplní práce je navrhnout zakřivenou obloukovou lávku. Hlavní nosnou konstrukci tvoří spřažená mostovka podepřená ocelovým obloukem. Důraz je kladen na nalezení optimálních tvaru oblouku a průřezů prvků. Lávka je posouzena dle teorie mezních stavů.
Most přes řeku Jihlavu
Hibš, Daniel ; Klusáček, Ladislav (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem nového mostu přes řeku Jihlavu v obci Luka nad Jihlavou. Most leží na pozemní komunikaci III/4044 ve staničení 0,033 km. Evidenční číslo mostu je 4044-1. V rámci bakalářské práce byly vypracovány tři studie. První variantou nosné konstrukce jsou předpjaté nosníky se spřaženou deskou, další varianta je tvořena dvoutrámovou konstrukcí, třetí variantou je deskový most. Byla vybrána studie č. 1 – most z dodatečně předpjatých nosníků se spřaženou železobetonovou deskou. Výpočet probíhal v programu SCIA Engineer s ručním ověřením vybraných výstupů. Byla provedena také časově závislá analýza TDA s použitím fází výstavby.
Most přes silnici I/55 a železniční trať
Gross, Tomáš ; Pachl, Radek (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává návrh dvou mostů dálnice D1 - Říkovice - Přerov. Mosty jsou spojité o sedmi polích a vedou přes železniční trať a silnici I/55. Staticky se jedná o totožné mosty. Byly vypracovány dvě studie. První studie uvažuje s návrhem prefabrikovaných dodatečně předpjatých nosníků PETRA, které jsou následně zmonolitněny v příčnících a pomocí spřažené desky. Druhá studie je provedena dvoudeskotrámem s příčníky. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu SciaEngineer. Byla provedena fázová výstavba včetně modulu TDA časové analýzy. Všechny výpočty jsou provedeny podle EC.
Most přes řeku Svratku
Hyrš, Martin ; Neudert, Zdeněk (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem silničního mostu přes řeku Svratku. Jsou navrženy 3 varianty přemostění, z nichž je vybrána varianta mostu z předpjatých nosníků a spřažené desky. Práce řeší stavební postup a do statického výpočtu je zahrnut vliv postupné výstavby (časová analýza). Je zpracován podrobný statický výpočet a most je posouzen na mezní stavy pro dočasné i trvalé návrhové situace dle evropských norem - Eurokódů. Je vypracována podrobná a přehledná výkresová dokumentace a vizualizace mostu.
Nelineární analýza spřaženého průřezu s vlivem smršťování, dotvarování, stárnutí a teploty
Hron, Lukáš ; Kulhavý,, Tomáš (oponent) ; Čajka,, Radim (oponent) ; Vráblík,, Lukáš (oponent) ; Navrátil, Jaroslav (vedoucí práce)
Pokročilé výpočetní metody pro řešení stavebních konstrukcí se v projekční praxi používají stále častěji. Jejich použití je vynuceno nejen nároky na estetiku, funkčnost a vysokou hospodárnost výstavby, ale často přímo normovými předpoklady a požadavky. Je proto nezbytné poskytnout projektantovi robustní, ale transparentní nástroj, pomocí kterého provede efektivní návrh konstrukce a její posouzení v průběhu celé životnosti. Práce se zabývá vytvořením výpočetního systému pro časovou analýzu betonových a spřažených rámových konstrukcí v prostoru. Předpokládá se jednoduchý nebo spřažený betonový průřez s možnou aplikací předem a/nebo dodatečně předpjatých kabelů. Jednotlivé fáze postupně budovaného spřaženého průřezu mají obecnou geometrii. Použité algoritmy dávají možnost detailní analýzy konstrukce v jednotlivých fázích výstavby, poskytují projektantovi náhled na chování konstrukce v čase s vlivem stárnutí, smršťování a dotvarování betonu, relaxace předpínací výztuže a poskytují přehled o redistribuci vnitřních sil v konstrukci a v jednotlivých částech průřezu. Takto vypočtená napjatost konstrukce se dále uplatňuje v posouzení mezních stavů únosnosti a použitelnosti. Výsledky časové analýzy jsou verifikovány ručními výpočty a srovnáním s výsledky dosaženými zjednodušenými metodami.
Most přes rondel
Gross, Tomáš ; Klusáček, Ladislav (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem nosné konstrukce dvou nových mostů přes rondel. Rondel je součástí exitu 354 dálnice D1. Mosty se nachází v kilometru 278,786 na silnici I/11. Byly vypracovány tři studie. Nosnou konstrukci první studie tvoří dodatečně předpjaté prefabrikované nosníky průřezu I, které jsou spřažené železobetonovou deskou. Nosnou konstrukci druhé studie tvoří dodatečně předpjatý deskotrám. Nosnou konstrukci třetí studie tvoří dodatečně předpjatý dvoutrám. Pro podrobnější posouzení byla vybrána studie číslo 1 - dodatečně předpjaté prefabrikované nosníky průřezu I, které jsou spřažené železobetonovou deskou. Výpočet účinků zatížení je proveden v programu Scia Engineer. Byla provedena fázová výstavba a pomocí TDA časové analýzy. Posudky jsou částečně kontrolovány ručním výpočtem.
Most přes řeku Moštěnka
Kaut, Tomáš ; Čtvrtlík, Libor (oponent) ; Panáček, Josef (vedoucí práce)
Náplní bakalářské práce je vyřešení mostu přes řeku Moštěnka. Jedná se o most o jednom poli. Byly navrženy 3 studie, z nichž jedna byla zpracována v rámci bakalářské práce. Vybrána byla varianta č. 2 betonové prefabrikované T-nosníky se spřaženou betonovou deskou. Statické modely byly vytvořeny v programu SCIA 19.1 a IDEA StatiCa 10.1 a posudky zpracovány ručně podle eurokódů. Účinky větru, sněhu, brzdné síly a výškový sklon mostu byly zanedbány.
Půdorysně zakřivené konstrukce podepřené oblouky
Trenz, Jan ; Zich, Miloš (oponent) ; Vítek,, Jan (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Tématem práce je studium půdorysně zakřivených lávek pro pěší s mostovkou podepřenou obloukem. Tomu předchází přehled dosavadních poznatků o obloukových konstrukcích s horní mostovkou. Na ten navazuje shrnutí důvodů, proč je třeba navrhovat zakřivené konstrukce, a úskalí, která návrh takovéto konstrukce provázejí. Na základě metod pro návrh rovinné obloukové konstrukce je hledán vhodný přístup pro návrh konstrukce půdorysně zakřivené. Důraz je kladen na návrh geometrie oblouku tak, aby bylo minimalizováno jeho namáhání od ohybových momentů. Nejprve je k takovéto konstrukci přistupováno stejným způsobem a je hledána limitní křivost, pro kterou je již tento přístup nevhodný. Následně je zkoumán vhodný postup pro návrh geometrie půdorysně zakřiveného oblouku vycházející z metody inverze visutého kabelu. Tento postup je nejprve důkladně analyzován pomocí výpočetního modelu, a následně také experimentálně ověřen na zmenšeném fyzikálním modelu v měřítku 1:10. Proces návrhu, stavby a testování fyzikálního modelu je podrobně popsán. Deformace a napětí naměřená během zatěžovacích zkoušek jsou porovnávány s chováním předpokládaným na základě numerického výpočtu. Srovnání prokázalo dobrou shodu výpočtu a měření, stejně jako vysokou únosnost navržené konstrukce.
Návrh ocelobetonové obloukové lávky přes řeku Svratku
Vraňanová, Veronika ; Marván, David (oponent) ; Nečesal, Petr (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce byl návrh nosné konstrukce obloukové lávky před řeku Svratku. Lávka je o jednom poli s rozpětím 52,5 m. Nosná konstrukce je tvořena dvojicí trámů zavěšených na dvojici k sobě skloněných oblouků. Mostovka je spřažená s ocelovými příčníky. Model konstrukce byl proveden ve výpočetním programu Dlubal RFEM 5.07. K posouzení jednotlivých prvků nosné konstrukce byl použit program Microsoft Excel. Ve výpočtech bylo uvažování se zatížením větrem, pohybem chodců a jejich vlivem na dynamiku konstrukce. Při návrhu byly rovněž zohledněny fáze výstavby. Ve statickém výpočtu byly provedeny posudky spřaženého průřezu, hlavních nosníků ocelové konstrukce, systémových táhel, vybraných spojů na konstrukci a také byl proveden návrh ložisek a mostního závěru. Na závěr byla zpracovaná výkresová dokumentace a technická zpráva, dle zadaného rozsahu. Posouzení a návrh konstrukce byl proveden dle platných norem.
Půdorysně zakřivené konstrukce podepřené oblouky
Trenz, Jan ; Zich, Miloš (oponent) ; Vítek,, Jan (oponent) ; Stráský, Jiří (vedoucí práce)
Tématem práce je studium půdorysně zakřivených lávek pro pěší s mostovkou podepřenou obloukem. Tomu předchází přehled dosavadních poznatků o obloukových konstrukcích s horní mostovkou. Na ten navazuje shrnutí důvodů, proč je třeba navrhovat zakřivené konstrukce, a úskalí, která návrh takovéto konstrukce provázejí. Na základě metod pro návrh rovinné obloukové konstrukce je hledán vhodný přístup pro návrh konstrukce půdorysně zakřivené. Důraz je kladen na návrh geometrie oblouku tak, aby bylo minimalizováno jeho namáhání od ohybových momentů. Nejprve je k takovéto konstrukci přistupováno stejným způsobem a je hledána limitní křivost, pro kterou je již tento přístup nevhodný. Následně je zkoumán vhodný postup pro návrh geometrie půdorysně zakřiveného oblouku vycházející z metody inverze visutého kabelu. Tento postup je nejprve důkladně analyzován pomocí výpočetního modelu, a následně také experimentálně ověřen na zmenšeném fyzikálním modelu v měřítku 1:10. Proces návrhu, stavby a testování fyzikálního modelu je podrobně popsán. Deformace a napětí naměřená během zatěžovacích zkoušek jsou porovnávány s chováním předpokládaným na základě numerického výpočtu. Srovnání prokázalo dobrou shodu výpočtu a měření, stejně jako vysokou únosnost navržené konstrukce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.